Eerste weekje - Reisverslag uit Benares, India van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Benares, India van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Ticho

Blijf op de hoogte en volg Ticho

12 Maart 2014 | India, Benares

Hè Allemaal, hier is hij dan: mijn eerste blog!
Mijn reis naar India begon ,net als bij iedere verre reis, met een lastig afscheid op Schiphol. Na een paar stevige knuffels en goede reis wensen en een hele dikke zoen van Alex ging ik dan toch echt door de douane, mijn reis ging van start! De vlucht naar Zürich was prima en na een paar uurtjes op Zürich AirPort te hebben rondgedwaald kon ik verder naar Delhi. Ik kwam om 1 uur 's nachts aan in Delhi en ik was compleet gesloopt, ik heb een taxi naar een veeeel te duur hotel genomen en heb even nog genoten van het laatste nachtje in luxe. De volgende ochtend had ik het vliegtuig naar Varanasi, de vlucht was goed. Ik zat bij het raam en terwijl ik naar buiten keek kwam ik tot het besef dat ik werkelijk van opstijgen tot landen alleen maar gecultiveerd land gezien had. Er was serieus niet 1 stukje land dat geen vierkante akker of stad was, ik wist dat India vol was maar dit heeft mij echt compleet verbijsterd. Dit werd vervolgens nog eens gigantisch bevestigd toen ik in Varanasi aankwam. Varanasi, een stad met 1,4 miljoen mensen en misschien nog wel meer kakkende en stinkende honden, koeien, geiten en kippen die overal over de straat lopen, kakken en piesen, (net als de Indiase mannen overigens, ik heb in de eerste taxi rit al 3 piemels gezien! Dat is zelfs voor mij iets te veel;)) Wegens een festival kon mijn taxi mij niet dieper de stad in brengen dus moest ik het laatste 'stukje' met een riksha. Dit 'stukje' duurde twee uur. Toen ik eindelijk compleet bezweet en bedekt met een laag stof aankwam in de wijk van mijn hostel moest ik nog door een doolhof van mini straatjes waar om de twee meter een giga stronthoop lag, na een lange en vermoeiende tocht kwam ik aan bij mijn hostel, werkelijk genieten! Ik had een prachtig uitzicht over de Ganges, het lag prachtig tussen de Ghats aan het water! Dit hostel was het trefpunt van de tuindorp jongens die al een maand in Nepal zijn geweest en mij, helaas kwamen ze die dag nog niet opdagen. Ik had geen goede WiFi verbinding dus contact was er niet maar toen ik 's avonds aan het eten zat kreeg ik toch nog contact, Thank God! Ze zaten in een hostel een stukje verderop met dezelfde naam. Die nacht sliep ik nog alleen maar de dag erop verhuisde ik mijn spulletjes naar hen toe. Nu zitten we gezellig met 5 Hollandse jongens in een hostel in een super overweldigende middeleeuws aandoende stad!

Ik spreek jullie snel!
Liefs uit India

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Benares

Ticho

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 4622

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 25 Mei 2014

Backpacken door India

Landen bezocht: