Allahabad - Reisverslag uit Allahabad, India van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu Allahabad - Reisverslag uit Allahabad, India van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu

Allahabad

Door: Ticho

Blijf op de hoogte en volg Ticho

16 Maart 2014 | India, Allahabad

Hè Allemaal!
Ik ben inmiddels een week in India maar de stank en het aangestaard worden wil nog niet echt wennen. Ik ben gelukkig wel met de trein naar de veel schonere stad Allahabad vertrokken, hier zijn de straten breder en schoner en is de stank al een stuk minder, al moet je nog steeds goed uitkijken dat je niet in de stront stapt! Deze stad is ( anders dan de naam doet vermoeden) voor de hindoes erg belangrijk, omdat de heilige Ganges en de heilige Sangam rivier hier samen komen en omdat Brahma(god van de creatie) hier voor het eerst ter aarde kwam. Ik ben met een bootje de rivier op gevaren naar het meest heilige punt, waar de rivieren samen komen. Niet alleen ik maar ook tientallen anderen bootjes volgeladen met Indiërs legden daar aan een vlot aan. Het was zeer ondiep en de hindoes wassen zich op dat heilige punt in de rivier, om de 6 jaar is het extra heilig om je daar te wassen en in 2013 bij de laatste keer kwamen er 32 miljoen mensen zich wassen op 1 dag in dat stukje van de rivier! Tevens was er een prachtig 16de eeuws moghul fort, waar ik helaas niet in kon maar wat ook al mooi was van buitenaf. De dag erna ben ik gaan kijken bij een prachtig mausoleum van een oude moghul koning en zijn vrouw en zusje. Deze lagen prachtig in een rustgevende tuin, wat echt een oase van rust en frisse(re) lucht was in een hete drukke stad! (Ik heb ook met mijn ipadje foto's gemaakt ( I know, echt te wanna be Japanse toerist maar care, iedereen staart me hier toch al aan) dus die zal ik hierbij uploaden! Ook heb ik nog een prachtige oude Engelse kerk bekeken, was goed onderhouden door Indiase christenen. (2,5% is christen, dat zijn er dus op 1,2 miljard echt nog super veel!) Nu ik dit zit te schrijven zit ik in de trein (die 3 uur vertraging had, NS is er niks bij!) terug naar Varanasi (wat ik inmiddels de bijnaam Stinkienasi heb gegeven) om daar Holi te vieren! Dat schijnt het aller gaafst in Stinkienasi te zijn dus dan toch maar terug naar de goorste stad ter wereld! Vanavond worden er door het hele land vreugdevuren aangestoken om de demones Holika te verjagen en het begin van de lente te vieren! Ook zijn alle kasten voor 1 dag gelijk, iedereen heeft de zelfde huidskleur als ze allemaal onder het knal roze, groene, blauwe, paarse poeder zitten! Morgen wordt dus super vet! Ik kan niet wachten!

Liefs uit India

  • 16 Maart 2014 - 20:35

    Moot:

    Hoi T, mooie verhalen. Stinkiseasie kan je door het beeldscherm heen ruiken. En die olifant is je ook al aan het aanstaren :). Gr Moot

  • 16 Maart 2014 - 20:36

    Leooooo:

    Hee lieve tichie!! Wat een verhaal zeg! Hopelijk vallen de andere steden mee en is stinkienasi het ergst! Lijkt me grappig om een 1.90m lange slungel rond te zien wandelen tussen alle mini Indiase mensjes. Veel plezier met je safari! Dikke kus

  • 21 April 2014 - 02:33

    Job:

    Ik ben jaloers Ticho! Geniet ervan. Aan je woordkeuze te zien is het er prachtig haha!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Allahabad

Ticho

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 4628

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 25 Mei 2014

Backpacken door India

Landen bezocht: