Happy Holi, Tijgerssss - Reisverslag uit Udaipur, India van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu Happy Holi, Tijgerssss - Reisverslag uit Udaipur, India van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu

Happy Holi, Tijgerssss

Blijf op de hoogte en volg Ticho

15 April 2014 | India, Udaipur

Hè Guys, het duurde even maar ik heb weer een nieuwe blog!:)
Holi viel tegen, ik kan er niks beters van maken. Het was compleet anders dan verwacht, we hadden tot 12 uur een gekleurd watergevecht op het dakterras omdat de straten praktisch verlaten waren. Daarna was het grootste deel van het feest over, het aftellen en dan met honderden tegelijk gekleurd poeder gooien zoals wij dat kennen van het techno festival holi dat doen ze hier jammer genoeg niet. We kregen wel wat poeder in ons gezicht gegooid maar het viel erg tegen. Tevens waren er amper vrouwen op straat en waren alle mannen knal bezopen en erg erotisch met elkaar aan het dansen op Hindi muziek. Aanvankelijk was dit wel lachen totdat ze in mijn kruis grepen en tegen me aan gingen dansen ( twerkende Miley Cyrus kan hier nog wat van leren!) Sommige Indiërs gingen zelfs met hun privé gedeelten zwaaien naar Olaf en Frans, we zijn toen toch maar terug naar t hostel gegaan omdat we de dansende Indiase mannen toch iets te heftig vonden! De dagen erna vulden we met zwemmen in een ultiem luxe hotel waar we voor 200 roepie konden zwemmen voor een hele dag! Ik ben die dag ook in de MacDonalds geweest en geloof mij, het was me een beleving! Voor Indiërs is de Mac een teken van ultieme status, ze blijven daarom ook graag nog even zitten al zijn ze al een half uur klaar met eten, ik heb de maharadja burger geprobeerd en in hét vega land ter wereld was dit natuurlijk met een soort bami schijf er tussen maar hij was heerlijk! Na deze dagen van relaxen zijn we naar Kajuraho gegaan! Het was een heel rustig klein schoon stadje met 24 prachtige tempels die bekend staan om hun kamasutra beeldhouwwerk. Echt de aller mooiste die ik ooit gezien heb, gebouwd in 1050 met een enorme creativiteit en toewijding.
Na Kajuraho ben ik naar Bandavgarh national park gegaan waar we hadden gehoopt een safari te nemen, helaas was het voor de hele maand volgeboekt, we konden echter hopen op een afzegging die we dan om 5 uur 's ochtends konden ophalen helaas waren wij niet de enige, 3 nachten lang van 11uur tot 7.00uur 's ochtends hebben we in shifts de hele nacht in de rij gestaan om een toegangskaartje te bemachtigen, na 3 zware nachten lang duwen tussen de Indiërs en in het pik donker over een weggetje lopen en mijn been bijna breken door in een put te vallen waar in dit land natuurlijk geen facking deksel op zit hadden we eindelijk een kaartje! De safari was helemaal de moeite waard, we hebben een hele mooie tijger gezien en een aantal herten en prachtige natuur! De dag erop namen we de trein naar Agra, we hebben 14 uur in de trein gezeten/geslapen, je hebt hier in India een sleeper class waar je allemaal korte bedjes, althans voor Nederlanders korte bedjes, in hebt opgestapeld. Na een bizar slechte nacht slapen op een mini bedje in een wiebelige trein waar als ik mijn ogen open deed minstens 5 Indiërs mij aanstaarden kwam ik eindelijk aan in Agra! Agra is de stad waar vrijwel elke tourist die India bezoekt wel langs komt en terecht, want Agra is de stad waar het mooiste gebaar van liefde ter wereld zich bevindt, de Taj Mahal! Alle verhalen en foto's die ik gehoord en gezien hebben konden niet tippen aan de werkelijkheid! De Taj Mahal was een en al overweldigend, een spier wit marmer mausoleum dat zo uit een sprookje gewandeld komt met prachtige groene tuinen met fonteinen en geweldige poortgebouwen eromheen! Het marmer was super gaaf ingelegd met semi waardevolle stenen in de vormen van talloze bloemen en motiefjes! Allemaal gebouwd uit liefde van een koning voor zijn overleden vrouw! Naast de beeldschone Taj Mahal heeft Agra ook nog een geweldig groot fort te bieden! Wat ook zeker de moeite waard was, ons hostel was trouwens echt een van de gaafste tot nu toe! Met een prachtig dakterras met uitzicht op de Taj Mahal en eindelijk een keer een echt schone kamer met goede bedden en een heerlijk rooftop restaurant:) De volgende stad op ons pad is Jaipur, de pink city van Rajasthan. Rajasthan is een deelstaat in het westen van India met 68,6 miljoen inwoners, de hoofdstad Jaipur is in 1876 roze geverfd (de kleur van gastvrijheid) als welkom voor het bezoek van de Prince of Wales, sindsdien zijn de huizen in de binnenstad roze! Alhoewel het meer iets weg heeft van zand oranje kleur maar ze noemen het hier roze. We zijn de eerste dag een wandeltocht door de oude binnenstad gaan maken waarbij we een paleis hebben bezocht en een aantal tempels en vele winkeltjes, de hele binnenstad hier is praktisch 1 grote bazaar. De dag erop heb ik t Amber fort bezocht, dit is van oudsher de hoofdstad van Rajasthan geweest totdat de bevolking zich verplaatste naar de compleet geplande stad Jaipur, die pas gebouwd is in 1727. Amber is nu verlaten maar nog steeds prachtig, het had een gigantisch paleis en vele binnenplaatsjes en enorme verdedigingsmuren en een prachtig meer met een eilandje met tuintjes erin. In de middag was het steeds zo ontzettend warm dat we niks konden ondernemen, we zijn daarom ook 2 middagen lekker gaan zwemmen in een lux hotel voor weer zo'n 200 roepie. Na Jaipur vervolgde onze route zich naar het Ranthambhore national park, dit park is 1334 vierkante kilometer groot en was tot 1970 een privé jachtgrond van de plaatselijke Maharaja. We verbleven daar in een super mooi gloednieuw hostel van waaruit we eerst 's ochtends heel vroeg en daarna 's middags nog eens opgehaald zijn voor een dubbele safari. Dit maal hebben we wederom een tijger gezien en talloze prachtige herten, antilopen, wilde zwijnen, kingfisher vogels, uilen, gigantische roofvogels en krokodillen en een moeder beer met twee jonkies, dat schijnt echt heel erg bijzonder te zijn omdat de Aziatische sloth beer(lijkt een beetje op een zwarte beer) heel erg zeldzaam is! Ik vond de natuur ook nog eens mooier dan in de vorige safari omdat dit park natter was met mooie grote meren en riviertjes en een heel gaaf gigantisch 10de eeuws verlaten fort. Na deze geweldige ervaring reisden we verder naar Udaipur, de favoriete stop tot nu toe voor mij! Udaipur is een prachtige schone stad met vele witte paleizen en haveli's (grote oude patriciërs woningen). Het wordt ook wel het Venetië van India genoemd vanwege haar schoonheid en omdat het aan een prachtig aangelegd meer ligt met paleizen en hotels op eilanden in het meer! We hebben wederom weer een paleis bezocht en ik ben met een groepje Britten, een Fransoos en een Hongaar naar een bergtop gewandeld (oké ik geef toe, het laatste stukje met een kabelbaan) om een geweldige zonsondergang te zien! 'S avonds aten we aan t meer wat prachtig was maar het eten hier in India begint mij nu wel een beetje te vervelen, er is niet heel veel variatie in gerechten en vrijwel elk gerecht is een soort prutje wat je moet oplepelen met een stuk chapati(een soort pannenkoekje). Ik kan nu al niet wachten tot ik de heerlijk Thaise keuken kan proeven over 2 weken!

Liefs uit India

  • 16 April 2014 - 15:46

    Leo:

    Hee tichie, wat een avontuur weer zeg! Vind dat je heel leuk schrijft! Kan me helemaal voorstellen dat jij al die paleizen en zo fantastisch vindt! Ben benieuwd wat je van Thailand gaat vinden en ben mega jaloers.. Zit een beetje te soggen op deze blog haha! Kus

  • 16 April 2014 - 21:23

    Moot:

    Hé Tichtsss, mooi verhaal man. Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Als je thuis komt maak ik rijst voor je, met een prutje en chapat :( Tot skype.

  • 16 April 2014 - 21:24

    Mama:

    Lieve zoon,
    Eindelijk heeft Caroline mij je reisverslagen laten lezen! Echt super, volg je route in het India boek. Zo leuk, ben erg jaloers op je.
    Geniet de komende tijd, we missen je natuurlijk enorm. komend weekend is Pasen en gaan we met Car en Cas naar Dishoek. Nu maar hopen op een beetje zon, Leoni kan helaas maar een nachtje komen.
    Het afscheid van Cartje komt ook steeds dichter bij.
    Tot gauw lieverd, dikke kus X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Udaipur

Ticho

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4626

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 25 Mei 2014

Backpacken door India

Landen bezocht: