Kamelen safari, mooie steden en Thailand! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu Kamelen safari, mooie steden en Thailand! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu

Kamelen safari, mooie steden en Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Ticho

26 April 2014 | Thailand, Koh Tao

Hè allemaal! Nieuwe blog:)
Ik ben na Udaipur door gegaan naar Jodhpur, een redelijk leuke stad. Er was echt een heel gaaf mooi paleis/fort op een hoge rots middenin de stad, dat was heel gaaf maar voor de rest vond ik de stad erg tegenvallen, onaardige mensen die mij weer compleet wegstaarden. Het was gelukkig wel mega goedkoop! Na Jodhpur zijn we door gegaan naar Jaisalmer! Dit vond ik misschien wel de mooiste stad van Rajasthan! We verbleven in een hostel dat in de 34 meter hoge muur van een gigantisch en schitterend pitoresque fort bezaaid met paleizen en haveli's zat. De kamers waren enigszins viezig maar wel lekker cheap. We zijn de eerste dag alle marktjes afgelopen en ons vergaapt aan alle prachtige schattige straatjes in het fort. De dag erna zijn we op kamelen safari gegaan! Ik had een Indische witte woestijnoutfit en een doek voor over mijn hoofd gekocht, wat ik aanvankelijk heel onnodig vond maar waar ik uiteindelijk tijdens de rit echt heel veel profijt van heb gehad! De kamelen waren echt gigantisch! Ik zat op een kameel die papaya heette, een erg hitsig mannetje dat tijdens de eerste rust onder een boom de kameel Sonia van Lennart kei hard ging knallen! Hilarische foto's van en echt een kameel ziet er al een beetje klunzig uit maar als ze op elkaar zitten zijn het past echt idiote beesten. De kamelen rit vervolgde zich na deze lunch/knal pauze dieper de woestijn in, de kamelen zitten best wel relaxt en luisteren verrassend goed! Aan het eind van een lange dag hobbelend door de woestijn kwamen we aan bij prachtige hoge duinen met een prachtig uitzicht over een grote vlakte met struiken en cactussen. We kregen daar te eten en zijn na het eten gaan kijken naar de mooie sterrenhemel, helaas was het volle maan dus zagen we helaas niet de Melkweg. Het werd wel behoorlijk koud 's nachts en toen ik lekker onder mijn dekentje wakker werd bij zonsopgang toen lag er een zwerfhond (geen idee hoe die midden in de woestijn terecht kwam) op mijn benen! Schrok me dood, net als de hond overigens die zo'n beetje weggeslingerd werd door mijn schrik reactie. De tocht terug naar Jaisalmer was geweldig. We mochten gaan racen op onze kamelen, wat echt kei hard gaat! Sonia en Lennart gingen als een gek, en Rik zijn kameel sloeg op hol en begon helemaal te steigeren en springen en brullen en Rik werd er haast afgeslingerd wat er echt hilarisch uitzag! Ik was bijna gestikt van het lachen tot het beest eindelijk gekalmeerd was, Rik vond het iets minder grappig of course. Gelukkig bleef iedereen ongedeerd en verliep de rest van de terugtocht rustig, ik nam afscheid van papaya en Lenn had flink wat moeite met het afscheid van Sonia, ze waren onafscheidelijk geworden! Na dit moeizame afscheid bleven we nog een nachtje in het prachtige Jaisalmer om onze tocht de dag erna te vervolgen naar Amritsar, een stad helemaal in het noord westen van India, vlakbij de Pakistaanse grens. Amritsar is sinds de creatie van een staat voor de Indiase moslims(Pakistan) in de jaren 40 voor de Sikhs de belangrijkste stad in India. Het gebied van de Sikhs (het geloof met die typerende tulband) is bij die scheiding precies in tweeën gehakt, waardoor de belangrijkste stad Lahore nu in Pakistan ligt, waar de Sikhs het in het begin van de scheiding erg zwaar hebben gehad. In Amritsar ligt de gouden tempel van de sikhs, een van hun heiligste tempels! Het was een tempel met een dak bedekt met 750 kilo goud, gelegen in een meer omringt met marmer! Ik stuur er binnenkort foto's van! Na het bezoek aan de gouden tempel zijn we naar de Pakistaanse grens geweest! Wat een soort show van machtsvertoon was, met in het achterhoofd dat er constant flinke spanningen zijn tussen India en Pakistan! Ik had het heel serieus en officieel en zelfs een beetje saai verwacht maar in tegenstelling! Het was echt 1 groot feest! Er was aan beide zeiden een enorme tribune met honderden juichende mensen en kei harde muziek! Op een gegeven moment gingen er zelfs tientallen vrouwen naar beneden voor de tribune dansen, ik was serieus voor het eerst sinds mijn aankomst in India echt op mijn gemak tussen de Indiërs! Ik genoot met volle teugen en stonden juichend en springend tussen de hossende Indiërs samen leuzen te scanderen met als kern Hindustan! ( lees: ik brabbelde alles een beetje mee en schreeuwde dan ineens heel hard HINDUSTAN) Het was echt geweldig! Aan de andere kant stonden de Pakistani heel hard te zingen en juichen en met vlaggen te zwaaien! Het was echt heerlijk, ik kon mij daar amper voorstellen tussen het feesten dat het om een machtsvertoon ging met zeer serieuze achtergronden als aanslagen op OV in India van Pakistaanse moslim extremisten. Na deze ontzettend vrolijke middag zijn we naar Chandigarh vertrokken wat de hoofdstad van de deelstaat Haryana en Punjab is. Het is een compleet nieuwe modelstad ontworpen in de jaren 50 door een Zwitserse architect. De stad was perfect ingedeeld in districten en. Super overzichtelijk met heel veel groen en prachtig aangelegde rotondes en parken met vele verschillende soorten bomen en plantend die ik nog nooit in mijn leven gezien had! We hebben een rozentuin en een rockgarden bezocht. De rockgarden was prachtig met talloze watervallen en stroompjes en beelden gemaakt van afval en overblijfselen van dorpen die vernietigd zijn voor de aanleg van Chandigarh. De stad was de schoonste en meest westerse stad die ik in heel India gezien heb, zo wil India zich graag a de buiten wereld tonen. Na Chandigarh zij we vertrokken naar Delhi! We kwamen na een super lange en vermoeiende bloed hete reis aan in Delhi,w aar we echt van het kastje naar de muur werden gestuurd omdat al die rot hostel geen vergunning bleken te hebben voor toeristen! Na lang zoeken kwamen we laat in de avond compleet uitgeput en hongerig aan in een hostel recht voor de Jama Masjid, de gaafste moskee van Delhi! We hadden vijf dagen in Delhi dus we hebben werkelijke alles bezocht! Eerst de Jama Masjid, waar we vanuit de top van een minaret prachtig uitzicht hadden over Delhi! We hebben ook het rode fort bezocht, viel beetje tegen vergeleken alle andere forten die we al gezien hebben in Rajasthan, vervolgens hebben we de bazaren afgewandeld waar echt duizenden verschillende dingen verkocht werden! Delhi is trouwens echt een moslim enclave in India, overal waren moskeeën en werd er vlees verkocht op de straten wat er trouwens zo ontzettend walgelijk bij lag met honderden vliegen en een enorme stank dat ik niet veel vlees geprobeerd heb. Old Delhi, waar ons hostel middenin lag was een ontzettend druk vies oord waar ik mij totaal niet op mijn gemak voelde. Gelukkig was New Delhi een stuk beter! Brede schone straten met veel minder chaos dan in Old Delhi. Hier hebben we de laatste twee dagen gespendeerd met musea bezoeken en het parlement en nog een aantal andere indrukwekkende gebouwen bezichtigen. Na 5 dagen Delhi kwam dan echt het afscheid van India, ik vond India ondanks alle stank en de vreemde aanstarende bevolking heerlijk. Ik heb genoten van alle schoonheid die India te bieden heeft en alle talloze indrukwekkende ervaringen die ik heb opgedaan maar nu is het tijd voor wat nieuws! Op naar Thailand! Een compleet ander land! We hadden een beschamende vergissing gemaakt op het vliegveld voor vertrek maar dat kon de pret niet drukken! We hadden een vlucht om 6 uur 's ochtends en moest van Indigo airlines minimaal 4 uur van tevoren aanwezig zijn, en aangezien de laatste metro om 23.00 ging waren wij er om een uur of 23.30. We moesten tot 2 uur 's nachts wachten tot we door de poortjes konden en toen we eenmaal om 2uur er doorheen mochten vertelde de bewaker dat 06.00 uur pm natuurlijk niet in de ochtend is! Ik kon wel door de grond zakken, are you facking kidding me! Moet ik nu nog tot facking 6 uur vanavond wachten tot de vlucht is! Noooo waarom gebruiken ze hier toch dat klote Britse kut systeem!! We besloten om de nacht op het vliegveld in eens soort rustruimte door te brengen. Volgende dag konden we om 2 uur PM door de poortjes en konden we na nog eens een aantal uren wachten eindelijk op onze vlucht! Ik was gesloopt, om 24.00 uur kwamen we aan in Thailand en compleet uitgeput stortte ik mij in een bed in Bangkok twee uur later. Nu ik dit schrijf zit ik op Koh Tao, een prachtig tropisch eiland waar ik de volgende blog meer over ga vertellen!

Liefs uit Thailand

  • 26 April 2014 - 18:47

    Leoni:

    Hahahahahahahahahahahahahaha sorry tich, maar dit is zoooo typisch! Ik moet hier echt zo hard om lachen! Oh en ik zie het al he-Le-maal voor me hoe jij brabbelt en dan mee schreeuwt. Soort vanille vla idee :p

    Maar verder heeeel gaaf! Ben echt zo jaloers :((( hoop snel foto's te zien!:)

    Love you xxxxx

  • 27 April 2014 - 11:02

    Angélique:

    Lieve Ticho,
    Heb net van Madje jou blog doorgekregen. Alles natuurlijk meteen gelezen!
    Wat 'n avonturen maak je mee man. Zo stoer om in je uppie er naar toe te reizen.
    Een overweldigende kakofonie van stank, geluiden, mooie kleuren, hopelijk ook lekkere geuren. Een onderdompeling in een compleet andere wereld. Cultuurschok lijkt me om al die drollen op straat en beesten te zien. Nog geen geit of kippen op schoot gehad in de bus? (;
    Echt fantastisch en indrukwekkend om mee te maken Tich. Door jou beschrijving reis je echt 'n beetje mee.
    Thailand zal echt anders zijn.
    Koh Tao zijn wij ook begonnen. Misschien nog je paddy halen? Zo gaaf om te doen.
    Erg benieuwd naar je foto's.
    Geniet met volle teugen. Eten is daar heeeeeeerlijk ! Enne...ik blijf je volgen hoor, via je ouders en blog.
    Dikke knuffel
    Angélique XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Ticho

Actief sinds 12 Maart 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 4631

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 25 Mei 2014

Backpacken door India

Landen bezocht: