Bounty eiland Koh Tao:) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu Bounty eiland Koh Tao:) - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Ticho Goossens - WaarBenJij.nu

Bounty eiland Koh Tao:)

Blijf op de hoogte en volg Ticho

06 Mei 2014 | Thailand, Koh Tao

Lieve allemaal,
Ik wil hier nooit meer weg! Het is echt zo prachtig hier op Koh Tao, dat kun je je gewoon niet voorstellen! Hagelwitte zandstranden met een azuurblauwe zee en heerlijk Thais eten en de altijd comfortabele Thaise glimlach:) Koh Tao is het paradijs uit mijn dromen! We hadden vanuit Bangkok een combinatie ticket gekocht voor 9000 bath. Hiermee werden we 's avonds met een erg relaxte Airco bus opgehaald in Bangkok en om 3 uur 's nachts afgezet in chumphon, vanwaar we om 7 uur 's ochtends een boot naar Koh Tao hadden, vervolgens werden we naar crystal divers gebracht en kregen we 4 overnachtingen in een super gave bungalow aan t strand plus een open water dive course! De eerste ander halve dag vulde zich met instructie video's en quizzen. De tweede dag gingen we met ons hele duikpak en flessen en alles erop en eraan het zwembad in om allerlei vaardigheden onder de knie te krijgen, bijvoorbeeld hoe je moet seinen en hoe je van iemand anders zijn tank kan ademen als jij ineens zonder lucht zit. Na dit alles konden we de volgende dag echt duiken, de duik was echt fantastisch! Wat een beleving, ik heb echt wel honderden vissen gezien en erg interessante koralen in de gekste vormen, het was alsof ik een andere wereld betrad, ik voelde mij een gast onder water maar wel een erg welkome gast! De tweede dag doken we nog twee keer, wat wederom zeer gaaf was! Er waren allerlei visjes die aan mij gingen knabbelen, je kent ze wel, die visjes die je ook in van die schoonheidssalons hebt! Na deze duiken allemaal met succes afgerond te hebben werden we officieel gecertificeerd tot 'open water divers'! De dagen erna vulden zich met heerlijk relaxen op het strand en lekker zwemmen in de zee, 's avonds verkende we het bruisende nachtleven van Koh Tao met haar vele beachclubs en loungebarren! Na deze dagen van luieren en kei hard feesten zijn we nu onderweg naar Chiangmai met een tussenstop in phetchaburi. Ik merk ondertussen wel dat het regenseizoen steeds dichterbij komt, de afgelopen twee dagen heeft het flink geregend en de vochtigheid van de lucht wordt merkzaam zwaarder! In het noorden schijnt het nog veel heviger te zijn dus ik ben benieuwd hoe veel regen we nog zullen krijgen!

Liefs uit Thailand

• 13 Mei 2014 - 20:39

Aline:

Hoi Ticho
    Wat een leuk verslag. Rik zijn laatsts verslag was uit India.
    Nog een week jongens dus.....genieten xxx

• 13 Mei 2014 - 21:07

Annemieke (moeder Van Lennart):

Hi Ticho, Wat een leuke verslagen heb je geschreven! Het gaf me een levendig beeld van de reis van jullie in India. Hoop dat Len een foto van zijn kameel heeft gemaakt ;-)ben benieuwd! Nog veel plezier de nog komende vakantiedagen in Thailand, geniet ze!!